دبیرکل شورای عالی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان قزوین:

شورای عالی آموزش و پرورش خانه تک‌تک معلمان است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش خانه تک‌تک معلمان است و ما همیشه آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات فرهنگیان عزیز در مورد مصوبات این شورا هستیم.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین؛ محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش که به صورت برخط در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان قزوین شرکت کرده بود با اشاره به پیشینه فرهنگی استان قزوین گفت: ایران سرمایه هایی دارد که استان قزوین به سبب نقش مهم تاریخی و تمدنی یکی از این سرمایه‌هاست.

جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان قزوین با حضور گروه نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش

وی درباره اهمیت شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی یک سرمایه ملی برای نظام آموزش و پرورش کشور است که به عنوان شعبه ای از قوه مقننه قدرت سیاستگذاری و قانونگذاری برای آموزش و پرورش را دارد.

امانی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش سه سرمایه دارد؛ اصالت، استقلال و اتقان مصوبات. اصالت آن به واسطه قدمت ۱۲۷ ساله و وجود اعضایی چون مجتهد لاهیجی، پروفسور حسابی، علامه دهخدا، ملک الشعرای بهار و... در آن در طول تاریخ است.

وی ادامه داد: استقلال شورا نیز بدین معنی است که مستقل از وزارت آموزش و پرورش است و این استقلال به آرامش و ثبات مصوبات آن کمک می کند.

امانی خاطر نشان کرد: اتقان مصوبات نیز مبین این مطلب است که شورا با شتاب و عجله تصمیم گیری نمی‌کند و مصوبات آن از منطق و استدلال محکم برخوردار است.

بازدید گروه نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش از مدارس شهرستان البرز

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان تنها سندی است که نام آن برای آحاد مردم آشناست و مقام معظم رهبری بارها بر اجرای آن تاکید فرموده اند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و جایگاه آئین نامه اجرایی مدارس اظهار داشت: آئین نامه اجرایی مدارس نیز جلوه گاه سند تحول در مدارس است که نباید آن را دست کم گرفته شود. مدیران مدارس باید اشراف کامل به این آیین نامه داشته باشند.

بازدید گروه نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش و استانی از مدارس منطقه اسفرورین

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مسئولان آموزش و پرورش استان قزوین و بویژه نماینده این شورا در آن استان خطاب به فرهنگیان کشور گفت: شورای عالی آموزش و پرورش خانه تک‌تک معلمان است و ما همیشه آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات فرهنگیان عزیز در مورد مصوبات این شورا هستیم.

در ادامه این جلسه گروه نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش با تشکر از زحمات و تلاش های همکاران استان قزوین، گزارشی از روند اجرای مصوبات این شورا در مدارس استان ارائه کردند.

برخی از مواردی که در این گزارش به آنها اشاره شده است، عبارتند از: برگزاری کارگاه خود مراقبتی برای دانش آموزان، تشکیل پرونده کیفیت آموزشی معلمان، اجرای طرح همیارمعلم، تخصیص به موقع اعتبارات به مدارس شبانه‌روزی، استفاده از ظرفیت سایر نهادها، بر عهده گرفتن سرپرستی دانش آموزان بی بضاعت توسط معلمان یک مدرسه، توجه به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین در مدارس، دلسوزی و همکاری مدیر و عوامل اجرایی مدارس برای تسهیل روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان و... از جمله ابتکارات و نقاط قوت آموزش و پرورش استان بود و برخی از نکاتی که نیاز به پیگیری و توجه بیشتری دارند را هم بر شمردند.  

بازدید گروه نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش از مدارس شبانه روزی شهرستان تاکستان

 در ادامه این جلسه مرادی مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران استان گفت: اتفاقات موثر و چشمگیری در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین در سطح مدارس استان اتفاق افتاده است و امیدوارم با وحدت بخش‌های مختلف شاهد تربیت دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

بازدید ناظران شورای عالی آموزش و پرورش و استانی از مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش شهرستان آبیک 

بازدید گروه نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش و استانی از شهرستان بوئین زهرا

بازدید ناظران شورای عالی آموزش و پرورش و استانی از مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش خرمدشت 

بازدید گروه نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش و استانی از مدارس شهرستان آوج